ניתוח פלסטי מאמרים

הדבר הבא: כפות ידיים

כבר הזרקנו בוטוקס, מתחנו את הפנים, הרמנו את הישבן והגדלנו את החזה. לדאבוננו, המקום שעדיין ישקף את גילנו האמיתי הוא החלק העליון של כפות הידיים. הידיים המגוידות והמוכתמות, מהוות עדות אילמת ליופי ולנעורים שנגוזו וחלפו.

הכירורגיה הפלסטית לא פסחה על תופעה מצערת זו ובשנים האחרונות אנו נתקלים בריבוי הולך וגדל בשיטות וטכניקות להצערת עוד הידיים, והן רק ממשיכות להשתכלל.

לדברי ד”ר רון עזריה, מומחה לכירורגיה פלסטית: “ניתוחי מתיחות בטן ופנים, הרמת חזה ומילוי החזה והפנים על ידי חומרים שונים, הביאו את תעשיית האסתטיקה לפתחן של נשים וגברים רבים בארץ ולא רק למי שידו משגת. פציינטים רבים מפספסים את המקומות הנחשבים מסגירי גיל, אלו הם בעיקר בית החזה, המחשוף וגב כף היד”.

גב כף היד, בהיותה חשופה, עוברת תהליך התבגרות ביולוגי טבעי בתוספת נזקי סביבה ושמש. השינויים העיקריים:
איבוד אלסטיות וגמישות העור, איבוד שכבות קולגן ואלסטין מדקיקות את שכבת העור, קמטים ורפיון נוצרים בעקבות זאת.
איבוד הברק של העור.
איבוד רקמת השומן התת עורי, תהליך רגיל הגורם לעור להיות רפוי מדולל ושקוף, ניתן לראות דרכו ורידים גידים ולעיתים גם את עצמות כף היד.
נוסיף לכל אלו נזקי שמש וגורמים סביבתיים נוספים וקבלנו עור בעל כתמים פיגמנטרי, יבש ומקולף.

קיימים היום מגוון טיפולים בשוק, להצערת עור הידיים:

ניתוח מתיחה לכף היד:
במידה וקיים עור עודף בכמות רבה, ניתן לבצע ניתוח מתיחה לכף היד. ניתוח זה מותיר צלקת בצדי גב כף היד כהמשך לזרת ומן הסתם אינו מהווה טיפול בחירה במקרים רבים.

מילוי:
עם הגיל, תאי השומן נספגים ונעלמים ולכן חלה הידלדלות רקמתית. ניתן לבצע מילוי בחומרי מילוי שונים מוכנים כמו חומצה היאלורונית, אולם השפעתם מתפוגגת כעבור מספר חודשים.

הזרקת שומן:
אנו מבצעים הזרקות שומן לאזור גב כף היד כחומר מילוי קבוע לאחר תהליך ההחלמה והקליטה שלו. שומן זה נלקח ממקום אחר בגוף, עובר תהליך הפרדה וזיכך ומוזרק אל מתחת לעור. מילוי השומן משפר רבות את איכות העור מעליו, מקנה מראה מלא יותר ומבודד את העור מהורידים, הגידים ועצמות כף היד.

קרמים:
על מנת לשפר את איכות העור, אנו מטפלים בקרמים המכילים בן השאר רטין- איי המהווה נגזרת של ויטמין A וידוע בהשפעתו על יצירת סלילי קולגן חדשים ואלסטיים יותר.

קילוף עור:
על מנת לטפל בכתמים אנו מבצעים קילופי עור עם חומצות בעלות ריכוז נמוך מלווה בטיפול עם קרמים בעלות ריכוזים גבוהים של הידרוקינון. חומר זה מעקב יצירת מלנין (פיגמנט צבען).

חזרה לרשימה